پوستر خطر سگ نگهبان و انواع سگ های نگهبان؟!

اگر شما هم بدنبال بهترین سگ نگهبان برای محافظت از باغ، ملک، زمین و حفاظت شخصی میگردین و نمیدونید چه نژادسگ نگهبانی انتخاب کنید ، با ما همراه باشید تا در این مقاله به برسی پنج نژاد برتر سگ نگهبان بپردازیم .

سگ نگهبان چه فرقی با دیگر سگها دارد ؟ 

در طول تاریخ یکی مهم ترین وظایف سگ ها، پاسبانی دادن و محافظت از صاحبشون در برابر انسان های غریبه و حیوانات دیگه بوده.با اینکه سگ های مدرن و امروزی ما هم دوست دارن به صورت غریزی از ما و خونمون (آپارتمان) نگهبانی کنن ولی غریزه مراقبت، هشدار و فراری دادن غریبه ها در برخی نژادها قوی تره و به همین خاطر اون ها به سگ نگهبان معروف شدند. در ادامه باهم بررسی میکنیم که بهترین نژادهای سگ نگهبان در ایران کدام نژادها هستن.سگهای نگهبان دونوع هستند یا سگ نگهبان و سگ گارد و سگ بگیر هستند یا سگ پاسبان و فقط واق واق میکنند وحضور غریبه هارو هشدار میدهند .

سگ ژرمن شپرد محبوبترین سگ نگهبان در ایران

سگ ژرمن شپرد بدلیل سطح هوشیاری بالا و یادگیری سریع و غریزه نگهبانی قوی برای مراقبت و محافظت بسیار عالی است . سگ ژرمنشپرد بسیار وفادار ، با انگیزه و پرانرژی است و به همین دلیل جزو محبوبترین سگهای نگهبان در ایران بشمار میرود .سگ ژرمن شپرد را از تولگی باید تربیت کرد بهترین سن برای تربیت سگ ژرمن شپرد ۲_۴ ماه است . قدرت یادگیری بالای سگ ژرمن شپرد یادگیری و اموزش را برای صاحبان این نژاد لذت بخش کرده است . سگ ژرمن شپرد سگ شجاع و قدرتمندی است که سریعا به خطر واکنش نشان میدهد .

سگ روتوایلر سگ شجاع و نگهبان بی باک 

سگ روتوایلر سگ منحصر بفرد با غریزه نگهبانی بالاست و پیشنهاد بسیار خوبی جهت سگ نگهبان میباشد. سگ روتوایلر تحت هر شرایطی از صاحب خود مراقبت و محافظت میکند . سگ روتوایلر از اونجایی که ذاتا برای محافظت از گله به وجود آمده، برای پاسبانی سگی ایده آل به حساب میاد.رتوایلرها به شجاع و نترس بودن موقع محافظت شهرت دارن.

سگ دوبرمن پینچر سگ دوبرمن سگ بادیگارد 

سگ دوبرمن پینچر بسیار سریعه و میتونه در مدت زمان خیلی کم خودش رو به متجاوز برسونه.سگ دوبرمن برای محافظت از خانه ، شخص و باغ و ویلا مناسب است . سگ دوبرمن نگهبان سگ باهوش ، قوی ، هوشیار و سریع است و بخوبی از جان و مال شما محافظت میکند .

سگ سرابی سگ نگهبان ایرانی

سگ سرابی یه سگ پاسبان قوی و قدرتمند ایرانی است . این سگ بزرگ، قوی هیکل و سخت جون سال هاست که کنار ایرانی ها زندگی کرده و در کارهایی مثل نگهبانی، مراقبت از چهارپایان و … به ایرانی ها کمک کرده. سگ سرابی یا سگ ماستیف ایرانی به دلیل جثه بزرگ و قوی بودنش و غریزه قوی این سگ برای مراقبت و محافظت شاید بهترین سگ نگهبان ایرانی به حساب بیاد.

این سگ با وزن حدود ۷۰ تا ۹۰ کیلوگرم و ظاهر ترسناکش جسورترین دزدها و متجاوزان رو هم تحت تاثیر قرار میده. سگ سرابی دارای ارواره های قوی و نیرومند است و تحمل زیادی در شرایط سخت دارد ، سگ بسیار قوی وقدرتمندی است و پیشنهاد بسیار خوبی جهت سگ نگهبان و سگ محافظ است . 

سگ ماستیف نگهبان

سگ بول ماستیف به خاطر قدرت فیزیکی ، غرایز محافظتی و نگهبانی ، شجاعت و وفاداری به عنوان یک سگ نگهبان بینظیر شناخته شده است. اگر یک مزاحم بخواهد از حریم و مسیر آن عبور کند ، مطمئنا سگ ماستیف ، آن فرد را گرفته و به آن جراحت وارد می کند یا مسیر آن را مسدود می کند و اجازه عبور به آن نمی دهد. همچنین نگهداران ماستیف بیان کرده اند که این سگ در محیط خانه بسیار مودب و ساکت است و برای محیط خانه بسیار مناسب است.

جهت خرید سگ نگهبان حتما به این نکته توجه کنید که سگ رو از سن تولگی خریداری کنید و برای تربیت سگ وقت بزارید و خودتون تربیت کنید یا این کار رو به مربیان تربیت سگ بسپارید .

قانون نگهداری از سگ

حیوانات اهلی و وحشی از نظر قانون
حیوانات به دو گونه وحشی و اهلی تقسیم می‌شوند.

طبق تعریف قانونی:

حیوان اهلی عبارت است از چهارپایان، پرندگان، آبزیان، زنبور‌ عسل و کرم ابریشم که پرورش یا نگهداری آنها از نظر شرع مقدس اسلام، بلامانع است.

حیوانات وحشی نیز آن دسته از حیواناتی هستند که با آموزش صاحب آنها به طور کامل رام نمی‌شوند و نگهداری آنها شرعی به حساب نمی‌آید.

بر این اساس ، نگهداری و پرورش هر نوع حیوان اهلی در محدوده روستاها، بلامانع است و مستلزم اخذ هیچگونه مجوزی نمی‌باشد.

در اماکن با کاربری مسکونی، مشروط به جداسازی فضاهای نگهداری حیوانات از فضاهای سکونت انسان و پیش‌بینی تمهیدات لازم برای دفع بهداشتی کود حیوانی و فاضلاب مربوط، بلامانع است.

عرضه و فروش حیوان در شهر

عرضه و فروش حیوانات اهلی در محدوده شهرها، صرفاً در میادین و مراکز محدود مشخص شده توسط شهرداری‌ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط و نظارت سازمان دامپزشکی کشور مجاز است.

در صورت وقوع بیماری‌های واگیر دامی با اعلام سازمان دامپزشکی کشور، عرضه حیوانات مذکور، ممنوع و نیروی انتظامی موظف است از عرضه آنها جلوگیری نماید.

بر طبق ماده ۶۸۸ مکرر قانون مجازات اسلامی:

«گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که مضر برای سلامت عمومی بوده یا نجس العین می باشند از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال به ضبط حیوان مذکور محکوم می گردد.

همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمانها ممنوع و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنین شود ممنوع است.

نگهدارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف مدت ده روز رفع مزاحمت نماید و در مرتبه دوم و یا درصورت عدم رفع مزاحمت به جزای نقدی از پانصد هزار ریال تا پنج میلیون ریال محکوم و در هر صورت حیوانات مذکور ضبط خواهند شد.

صاحب هر حیوانی که خطر حمله و آسیب رساندن آن را می‌داند، باید آنرا حفظ نماید.اگر در اثر اهمال و سهل انگاری موجب تلف یا خسارت گردد، صاحب حیوان عهده دار می‌باشد .اگر از حال حیوان که خطر حمله و زیان رساندن به دیگران در آن هست آگاه نباشد، یا آنکه آگاه باشد ولی توانایی حفظ آنرا نداشته باشد و در نگهداری او کوتاهی نکند عهده دار خسارتش نیست.هرگاه حیوانی به کسی حمله کند و آن شخص به عنوان دفاع از خود به مقدار لازم او را دفع نماید و همین دفاع موجب مردن یا آسیب دیدن آن حیوان شود، شخص دفع کننده ضامن نمی‌باشد .همچنین اگر آن حیوان را از هجوم به نفس یا مال محترم به عنوان دفاع به مقدار لازم بازدارد و همین کار موجب تلف و یا آسیب او شود عهده دار نخواهد بود.هرگاه کسی با اذن وارد خانه کسی بشود و سگ خانه به او آسیب برساند صاحب خانه ضامن می‌باشد، خواه آن سگ قبلاً در خانه بوده یا بعداً وارد شده باشد و خواه صاحب خانه بداند که آن حیوان او را آسیب می‌رساند و خواه نداند.

پوسترهای طراحی شده خطر سگ نگهبان در طرح ها و رنگ های مختلف توسط فروشگاه مستر راد تولید شده است که نمونه هایی از آن را در زیر می بینید.

دیدگاه شما
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.